undefined

Onsdag den 19. februar 2025 kl. 19:30

Poul Mortensen

Livet på Eskilsø

Tidligere overlærer på Sogneskolen i Jægerspris Poul Mortensen vil fortælle om sit liv på Eskilsø.

Eskilsø er den eneste beboede ø i Roskildefjorden, og at have været barn og boet der, har givet nogle helt specielle oplevelser.

Poul Mortensen, tidligere overlærer på Sogneskolen i Jægerspris, vil tage os med til barndommens land, og fortælle om øen, dens geografi, historie og om hvordan han oplevede livet som barn på øen fra 1947 til 1951.

Poul har i mange år arrangeret guidede ture til Eskilsø, hvor han har taget besøgende med rundt på øen og levende fortalt om øen.

Foredraget understykkes af et power show der er udarbejdet og styres af tidligere skoleleder på Ferslev Skole Orla Hansen.

Kulturhuset Elværket

Ved Kirken 6, 3600 Frederikssund

Husk at medbringe kaffe eller lign. til pausen.

Øl og vand kan købes i caféen kontant eller på MobilePay.

Gratis adgang for medlemmer.

50 kr. for ikke-medlemmer.

Bliv medlem ved indgangen og kom gratis til foreningens foredrag. Prisen er kun 160 kr. for parmedlemskaber og 100 kr. for enkeltpersoner.