undefined

Onsdag den 4. oktober 2023 kl. 19:30

Nina Søndergaard

Fra kæfert til kaffe

For fire-femhundrede år siden drak danskerne som svin. I en tid uden rent drikkevand, kaffe, te, soda- eller saftevand drak danskerne øl, vin og brændevin, masser af brændevin.

Foredragsholderen er Nina Søndergaard, historiker med eget firma, Nørd Tours, hun er underholdende, skæg, sanselig og sandfærdig.

Hør hvad kanonfulde konger har gjort af dumme ting, hvordan bimlende berusede præster teede sig både i og udenfor kirken og præcist hvor meget vin en fin prinsesse kunne bælle sig i på en dag. Det er heldigvis så lang tid siden, at det bare er sjovt nu, hvor danskerne stadig drikker meget alkohol, men hvor kaffe også er kommet til.

Kun overgået af finnerne i kaffedrikkeri samles danskere omkring kaffe, som efterhånden fås overalt i utallige udgaver. Kaffedrikkeri er medvirkende til at ændre samfundet, hør hvordan.

Kulturhuset Elværket

Ved Kirken 6, 3600 Frederikssund

Husk at medbringe kaffe eller lign. til pausen.

Øl og vand kan købes i caféen kontant eller på MobilePay.

Gratis adgang for medlemmer.

50 kr. for ikke-medlemmer.

Bliv medlem ved indgangen og kom gratis til foreningens foredrag. Prisen er kun 160 kr. for parmedlemskaber og 100 kr. for enkeltpersoner.